Jak napisać biznes plan?

Ocena użytkowników:  / 1
SłabyŚwietny 

Biznes plan, to podstawowy dokument, który należy sporządzić przed rozpoczęciem działalności gospodarczej. Wiele osób pisze go dlatego, że chce, inni dlatego iż tak nakazuje urząd pracy, w którym chcą się ubiegać o dotację na założenie działalności gospodarczej. Sporządzanie dokumentu nie jest bardzo trudne, choć oczywiście w przypadku firm o skomplikowanym profilu, warto zainteresować się usługami firm, które biznes plany przygotowują.
business plan
Przygotowując go samodzielnie, szczególnie pod kątem złożenia go w urzędzie pracy, należy pamiętać o jednym – język biznes planu powinien być bardzo prosty. Nie może być skomplikowany, przepełniony wyrażeniami technicznymi, ponieważ osoby pracujące w urzędzie pracy, po prostu go nie zrozumieją, co spowoduje, iż ocenią go negatywnie.

Pisanie biznes planu, na pewno nie powinno oznaczać zapisywania skrótów myślowych i pisania wszystkiego trudnym językiem. Taki biznes plan będzie być może dla piszącego czytelny, ale dla kogoś, kto będzie miał go przeczytać i ocenić na pewno nie. Nie warto więc ryzykować i pisać czegoś, co jest po prostu trudne w odbiorze. Oczywiście – istnieją wyrażenia, których nie da się zastąpić i nie warto tego robić, maksymalne uproszczenie biznes planu jest jednak jak najbardziej wskazane.

zaloguj się:

Czytaj:

Niemcy to nasz zachodni sąsiad, który jest jedną z potęg...
Tworzenie biznes planu do urzędu pracy, to działanie, które czeka...
Każdy, kto pracuje na etacie w ściśle określonych godzinach i...
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej opracowało specjalny poradnik dla Polaków...
Osoby poszukujące pracy często robią ten błąd, że składają swoje...

najciekawsze:

Praca za granicą jest jednym z najbardziej ekscytujących sposobów na podróże długoterminowe. Nie tylko czyni to podróżowanie tańszym, ale...